shake it!

Okej, då gör jag mitt berömda inlägg. Inte. Men läste lite på ett tidigare inlägg som någon anonym skrivit och jag tycker det är bara rätt det hon skriver. Jag tycker också värsta cupen är lite onödigt tidsfördriv. VI har endast två träningar i veckan och dessa träningar borde byggas på att vi faktiskt försöker träna ihop oss på bästa sätt som lag och gärna som femmor. Vi behöver ha en stadig femma som exempelvis spelar under boxplay och sen en femma i powerplay.

Det är just när vi spelar tillsammans och i träningsmatcher som vi på bästa sätt kan utvecklas tycker jag. Det är så man lär "känna" varandra och på så sätt även de " nya" spelarna. Vi "gamla" som spelade i det "gamla" laget visste ju vart vi hade varanda i 90 % av fallen och visste till stor del hur de andra spelade, just pga av att vi spelat så mycket matcher tillsammans och det borde vi ju lära oss något av eller hur?

Sedan har jag en åsikt, vet inte riktigt om den är onödig eller inte. Men att jag tror att det skulle vara bättra att nöta lite övningar som alla vet. På så sätt så förlorar man inte så mycket tid när det ständigt kommer nya övningar som tar massor av tid till att bara starta. Visst, vi tjejer kanske borde vara lite mer effektiva ( mycket mer ibland) Men jag tror att ifall tränarna skulle minska ner antalet nya övningar och sen introducera övningar som gör så att vi lär känna varandra, hittar varanda och som vi sedan kan nöta , skulle bli till vår fördel. när vi ständigt är splittrade i olika lag/grupper så är det bara naturligt att vi inte hittar varandra på matcherna..

jaja , lite funderinar som kommit ut iaf!

Seeya! #7


Kommentarer
Postat av: ida

Jag håller med dig till fullo. Men jag tycker ändå att nya övningar är viktig och rolig att få prova på. Samma övnngar tycker jag bli uttjatade.

2009-11-25 @ 22:17:16
URL: http://idawes.blogg.se/
Postat av: Rogga

Kul att ni är med på banan.



Eftersom vi såg Värsta Cupen som ett "roligt inslag i vardagen" så tyckte vi att denna skulle komma kanske en gång i månaden.



Vidare fördelar som vi ser med Värsta Cupen kan du läsa i kommentaren till inlägget skrivet av "anonym".



Vidare din fundering om att vi ska hålla oss till vissa övningar kan jag hålla med om till viss del och det är som uppspelningsövningar och fasta situationer. Sen är vissa övningar samma övning som vi bygger på, en övning som vi börjar med är i början "grön" = lätt som byggs på till "blå" medel och för att avsluta en fullt utbyggd övning med "röd som är svårast med mest moment.



Vidare får vi ta till övningar som blir nya utifrån vad vi ledare ser som behövligt utifrån aktuell matchbild vi sett vid senaste match.

En reflektion som jag ser nu och har känt att vi behöver prata av oss och lyfta våra funderiingar, bland annat genom bloggen men helst genom att ni spelare sitter kvar i omklädningsrummet och ventilerar era funderingar.



På detta vis utvecklas vi som lag också. Så det så!

Kom med idéer och funderingar, för hur än tokigt det än låter så tar vi ledare till oss och har tänket med utifrån era tankar.



/Rogga

2009-11-26 @ 11:42:20
Postat av: Madeleine

Jag tycker inte vi kör nya övningar särskilt ofta, det är som Roger säger att vi bygger på de övningar vi kör. Sen är det klart att den del övningar känns nya för vissa i fall de inte har varit med på alla träningar men för många är de inte nya. Ta det inte på fel sätt nu bara, sen håller jag med om att det är väldigt bra träning att köra matcher och sådant men få behöver vi även träna på anfallsspel och sådant.

2009-12-01 @ 14:11:16
URL: http://mhenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0