Min åsikt om träningarna

När jag hörde om att vi skulle börja skriva i bloggen mycket mer än vad som görs nu så tänkte jag att jag inte kommer vara någon utav de som skriver här.
Men sedan så kom jag på åsikter som jag faktiskt har.

Det handlar om alla de nya spelarna och de "gamla" spelarna. Att vi måste spela ihop oss mera. Hur ska vi kunna göra det om vi spelar Värsta cupen den tid vi har över efter övningarna? Värsta cupen är lottade lag och inte alls de spelare som vi brukar spela med på matcherna. Jag tycker alltså att vi ska lägga Värsta cupen på sidan ett tag och fokusera mer på oss spelare och lära känna varandra på plan istället.
Visst, man hamnar med nya spelare och spelar på det viset men jag tycker inte att det är ett bra sätt att lära varandra på.

När vi nu spelar Värsta cupen tycker jag också att det är lite "waste of time" när vi spelar 1 mot 4. Lite orealistiskt för båda parterna.
Jag tycker alltså att vi ska ha mer tid till match och inte spela Värsta cupen utan match på sidan om det. I alla fall 20 minuter av träningstiden. Visst, vi kan vara sega mellan alla övningar och slösa mycket tid på det så vi kan ändra på det, tjejer. Eller hur?


Alltså: Mer matchtid på träningarna och lämna Värsta cupen på sidan en stund.
Hur ska vi annars kunna spela ihop oss om vi är uppdelad i spridda skurar?

Kommentarer
Postat av: Rogga

Mycket bra inlägg som tyder på engagemang!

OCH från en som inte tänkte skriva här, kanon med dina åsikter.



Största anledningen till att vi körde igång Värsta Cupen just nu var att vi skulle lära känna varandra ännu bättre. Blanda om spelare och att alla pratar med alla ännu mer.

Fördelen som man kan se också är att kunna spela på lite olika positioner.



Lagmoralen är också en viktig detalj i byggande av ett lag, att se att verkligen påverkar om inte jag kommer till match så blir mitt lag lidande. Här är Värsta Cupens grundtanke...



En eller två kan man alltid bli ställd mot under en riktig match och det kan vara bra att få lära sig hur man agerar i dessa fall. Både som försvarare och anfallare.

4 mot 1, i dessa fall skall man kunna "drilla" boll med snabba pass och inta "rätt" positioner snabbt och spela ut denna enda spelare, och den målvakt som kan stå emot ett sånt läge är mycket duktig.

Viktigt att passningar går snabbt mellan spelare för att utnyttja situationens läge som 4-1 läge är.



Till slut hoppas jag verkligen att du fortsätter och skriva och bolla med alla i laget om vår gemensamma strävan att utvecklas som lag.

Ta gärna ett snack i omklädningsrummet också och dryfta era tankar och idéer efter träning och match...



/Rogga

2009-11-24 @ 17:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0